FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ZASADY - REGULAMIN - INFORMACJE
Autor Wiadomość
Mariusz



Dołączył: 15 Wrz 2003
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Lip, 2009   ZASADY - REGULAMIN - INFORMACJE



Netykieta i obyczaje panujące na forum tatry.inspiration.pl:


Jak pisać?

Trzymaj się tematu wątku, w którym piszesz. Jeśli była potrzeba zboczenia z tematu, czym prędzej do niego wróć.

Staraj się unikać błędów ortograficznych (sprawdzanie pisowni ma dziś prawie każda przeglądarka i edytor).

Nie traktuj całego forum jako czatu. Do swobodnych rozmów służy forumowy ShoutBox, ewentualnie Hyde Park.

Zanim założysz wątek sprawdź, czy zbliżony temat już nie był omawiany (użyj opcji SZUKAJ). Jeśli masz pytanie odnośnie zakupu butów górskich, zapytaj w wątku o butach górskich, który istnieje już od dawna na forum itp.

Postaraj się, by tytuł wątku, który zakładasz był czytelny i zrozumiały.

Odpowiadając na post, cytuj tylko potrzebne fragmenty, a resztę wycinaj. Nigdy nie cytuj sygnaturek (podpisów) ani długich postów w całości!


Czego unikać?

Unikaj wszelkich przejawów hejtu, agresji słownej, dyskryminacji i zawoalowanych złośliwości. Wiadomo - przez Internet łatwo być odważnym i pozbawionym zahamowań. Zwracając się bezpośrednio do innego forumowicza pisz tylko to, co odważyłbyś się powiedzieć mu w oczy na spotkaniu w realu.

Uważaj z humorem, ironią, sarkazmem! Mogą być niezrozumiałe albo obraźliwe.

Nie przeklinaj dla zasady.

Treści wulgarne lub obraźliwe będą usuwane bez uwzględniania reklamacji.

Nie będzie tolerowane umieszczanie na forum jakichkolwiek reklam (produktów, usług, stron komercyjnych) bez konsultacji z adminem. Dotyczy to tematu i treści postów, shoutboxa, stopki z podpisem i avatara.

Nie publikuj wątków niezgodnych z tematyką danego pokoju


Poza tym

Ignoruj posty trolli (użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie). Twoje odpowiedzi na takie posty tylko zachęcą do dalszej niepożądanej działalności. Wystarczy, że zgłosisz problem moderatorom/administratorom.

Jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną wymianę poglądów, kontynuuj ją poza forum pocztą e-mail lub w inny sposób.

Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej na adres prywatny. Staraj się doradzać innym, a nie wyśmiewać ich - każdy był kiedyś początkujący!

Inne

Więcej na temat ogólnie pojętej netykiety znajdziesz tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta



Zbiór pojęć użytych w regulaminie:

administrator (admin) – forumowicz z uprawnieniami do administracji i moderacji forum

moderator (mod) – forumowicz z uprawnieniami do moderacji forum

użytkownik – forumowicz z uprawnieniami do czytania i pisania postów

atmosfera forum – tu: przyjazny klimat dla każdego forumowicza, który chce pogadać o górach, miast się żreć z otoczeniem. Każde forum posiada i zabiega o inną atmosferę.

offtopic (offtop) – wypowiedzi odbiegające od tematu dyskusji/wątku

forum – tu: tatry.inspiration.pl

avatar – graficzny element pod nazwą forumowicza

nick (login) – nazwa konta forumowicza



Regulamin forum


1. Forum jest moderowane.

a. Moderatorzy działają autonomicznie i mają pełne prawo do swobodnego przesuwania, usuwania, wydzielania fragmentów lub całości postów lub dyskusji, które w ich mniemaniu nie są związane z tematem, naruszają regulamin lub atmosferę forum, nie są zgodne z zasadami dobrego wychowania lub naruszają prawo obowiązujące w Polsce.

b. Moderatorzy nie mają obowiązku „dzielenia włosa na czworo”, czyli zastanawiania się jaka część twojego postu jest na temat, a jaka jest offtopem. Jeśli fragment twojego posta jest nie na temat, licz się z możliwością jego moderacji w całości.

c. Moderatorzy nie mają obowiązku tłumaczenia się z podejmowanych decyzji, choć mile widziane jest podanie powodu, jeśli mają na to czas i ochotę.

d. Moderacja przebiega dwuetapowo:
- fragmenty wątków wykraczające poza temat są wydzielane albo do Hyde Parku (offtopy mające zadatek na nowy wątek), albo do Kosza (pogaduszki, kłótnie). Wątki w koszu, w których rozwija się konflikt personalny między użytkownikami są blokowane.
- kosz jest co jakiś czas opróżniany (część wątków jest kasowana, część trafia do archiwum)

e. Decyzje moderatorów i administratorów nie podlegają reklamacji.

f. Tylko administrator posiada prawo i możliwość do usunięcia użytkownika z forum (ban). Administrator nie ma obowiązku tłumaczenia się z podjętej decyzji, choć jest to mile widziane, jeśli ma na to czas i ochotę.

g. Posty, avatary, podpisy i loginy zawierające treści erotyczne, wulgaryzmy, propagujące narkotyki, obrażające inne osoby, inne narodowości, religie, rasy ludzkie, zawierające informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, przyczyniające się do łamania praw autorskich, zawierające dane osobowe i teleadresowe bez zgody ich właścicieli, adresy do stron zawierających pornografię, nielegalne oprogramowanie itp. będą kasowane bez dalszego informowania autora.


2. Elementy funkcjonalności forum, jak również profilu użytkownika są chronione.

a. Avatar musi być obrazem statycznym (odpadają animacje), spełniającym ograniczenia techniczne (rozmiar, wielkość w kb). Obraz avatara nie może wykraczać poza netykietę. Obrazy ją naruszające będą usuwane wraz z blokadą możliwości zakładania avatara dla użytkownika.

b. Podpis może być wyłącznie tekstowy i musi ograniczać się do kilku linijek tekstu pisanych drobną czcionką (nie większą niż czcionka treści posta). Dopuszczalne jest umieszczenie w podpisie linka pod warunkiem, że nie jest to działalność SEO, ani reklama. Podpis musi spełniać zasady netykiety. Naruszenie tych zasad skutkuje usunięciem podpisu oraz możliwości jego posiadania.

c. Nick użytkownika powinien składać się z liter i cyfr oraz stanowić imię, nazwisko lub pseudonim użytkownika. Nie są akceptowane nicki nadużywające ww. zasady (np. zawierające znaki specjalne, frazy, zdania itp.). Nicki nietypowe będą akceptowane warunkowo, jeśli ich zakładanie nie będzie miało na celu destrukcji forum.

d. Niedopuszczalne jest zamieszczanie na forum treści i linków komercyjnych (bez zgody administratora), a także treści i linków (tekst, obraz, audio, wideo) naruszających netykietę lub prowokujących eskalację konfliktów.

e. Użytkownik może posiadać tylko 1 konto na forum. W przypadku wykrycia korzystania z większej ilości kont, konto główne zostaje zablokowane (ban), a subkonta usunięte.

f. Konta zakładane wyłącznie po to, aby się włączyć do aktualnie toczącej się kłótni na forum i ją eskalować będą usuwane bez uprzedzenia (zapobieganie desantom z innych forów).


3. Zasady uczestnictwa w dyskusjach na forum

a. Treść postów (tekstowa i graficzna) musi spełniać zasady netykiety.

b. Wypowiedzi powinny dotyczyć tematu wątku, w którym są zamieszczane. Wypowiedzi nie na temat (offtopic) podlegają moderacji (zwłaszcza w pokojach innych niż Hyde Park i Kosz).

c. Wklejenie tekstu nie Twojego autorstwa spoza forum (cytowanie) może nastąpić wyłącznie z podaniem autora, wyłącznie za jego zgodą oraz bez ingerencji w treść.


4. Konflikty

a. Wszelkie spory personalne powinny być rozwiązywane metodą prywatnej wymiany emaili, wiadomości PW, komunikatora, telefonu itp. Platforma forum nie udostępnia miejsca na prywatne rozgrywki użytkowników.

b. Niedopuszczalne jest przenoszenie niesnasek, konfliktów, nagonek, polowań itp. z innych forów, w tym uporczywe dokuczanie wybranym użytkownikom w mniej lub bardziej zawoalowany sposób.

c. Moderatorzy nie mają obowiązku podejmowania mediacji, choć jest to mile widziane, jeśli mają na to czas i ochotę.


5. Ban

a. W sytuacji, kiedy użytkownik w sposób istotny narusza niniejszy regulamin oraz nie reaguje na ostrzeżenia i prośby ze strony moderatorów, administrator ma prawo czasowo lub trwale zablokować użytkownikowi dostęp do forum (ban).


6. Pozostałe kwestie

a. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za konflikty personalne między użytkownikami forum. Godząc się na uczestnictwo w tym forum, akceptujesz fakt, że możesz dociekać swych praw przed sądem wyłącznie wobec osoby, która je bezpośrednio narusza, nie zaś wobec administratora lub moderatora, którzy nie są stroną tych sporów.

b. Sprawy, których nie opisuje ten regulamin rozstrzygane będą uznaniowo przez administratora i moderatorów forum w oparciu o zasady zdrowego rozsądku.

c. Jeśli nie akceptujesz niniejszego regulaminu w całości, masz prawo wycofać się z uczestnictwa w tym forum.



Informacje

1. Całe Forum - jako takie - powstało, aby ułatwić kontakt i wymianę doświadczeń oraz poglądów między miłośnikami gór, a w szczególności Tatr. W tym celu założona została grupa dyskusyjna o nazwie "Wszystko o Tatrach".

2. Na prośbę naszych Forumowiczów, stworzyliśmy osobny pokój o nazwie "Wszystko o innych górach", gdzie poruszamy tematy dotyczące wszelkich pozostałych pasm górskich w Polsce i na świecie.

3. Powszechnie wiadomo, że teoria to jedno, a praktyka jest tym, co miłośnicy gór kochają najbardziej, dlatego też narodził się pokój o nazwie "Relacje i planowane wypady", gdzie każdy może podzielić się wspomnieniami i zaplanować wspólną wyprawę.

4. O różnego rodzaju górskim sprzęcie, ubraniach, ekwipunku, butach itp dyskutujemy w pokoju "Ekwipunek i sprzęt turystyczny".

5. Prawie każdy, kto chodzi po górach, nosi ze sobą aparat fotograficzny, robiąc amatorskie lub profesjonalne zdjęcia. Wszelkie dyskusje na ten temat, jak i na temat sprzętu oraz technik fotografowania zostały zgrupowane w pokoju "Fotografia górska". Możesz tu również znaleźć fotozagadki i konkursy.

6. Na forum istnieją również dwa inne pokoje turystyczne - choć niekoniecznie górskie: "Podróże małe i duże" oraz "Na rowerze i na nartach".

7. Jako, że czasem dany temat ma się nijak do istniejących pokoi, powstała grupa dyskusyjna "Hyde Park". Tematy poruszane w tym miejscu nie mają żadnych ograniczeń. (No prawie żadnych...:]) Ten pokój to również miejsce, gdzie poruszane są sprawy organizacyjne, techniczne itd.

8. "Kosz" jak sama nazwa wskazuje to twór do którego trafiają wszelkie zbędne posty i tematy niegodne prawdziwego górskiego turysty. Można tu też pisać posty testujące zachowanie forum.

9. Na forum istnieje Album zdjęć forumowiczów. Każdy może wrzucić swoje zdjęcia (twarz, postać) oraz obejrzeć galerię innych. Po więcej informacji kliknij tutaj.


Kontakt

Patrz stopka forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group