używam tylko wtedy,jak ktoś miły na szlaku ma coś takiego i proponuje Fajna sprawa,myślałam swego czasu o kupnie ale zrezygnowałam,bo ileż można tego wszystkiego dźwigać.Teraz musi mi wystarczyć 10krotny zoom w aparacie Niestety nic Ci nie doradzę,jeśli chodzi o kupno....nie znam się
------------------------------------------
"Bedzie wcioł to mnie ku sobie zabiere..."
ja zabieram ze soba, bardzo sie przydaje, dodatkowy ciezar, ale warto moim zdaniem! niestety jesli chodzi o parametry i ceny kompletnie sie nie znam - pozyczam lornetke od mojego taty.
Ale jesli chodzi o sam faskt posiadania lornetki na szlaku to goraco polecam!
Targam ze sobą lornetę do 25x - ogromną ,kupioną swego czasu od Ruskich w Zakopanem i do tego malutki statyw - wiele razy się fantastycznie sprawdziła.
dagomar pisze:Targam ze sobą lornetę do 25x - ogromną ,kupioną swego czasu od Ruskich w Zakopanem i do tego malutki statyw - wiele razy się fantastycznie sprawdziła.
Tak samo jak ja.
Wiola zawsze mówi: będziesz to dźwigał?
Ja Jej na to: ... Kochanie, ja dźwigam...
Później ogromne zadowolenie, że lornetka JEST.
dagomar pisze:Targam ze sobą lornetę do 25x - ogromną ,kupioną swego czasu od Ruskich w Zakopanem i do tego malutki statyw
No właśnie, przy takim powiększeniu to bez statywu można się nabawić "oczopląsu". Swego czasu też się przymierzałem do kupienia lornetki, ale na przymiarkach pozostało. Pamiętam tylko, że zalecane (przez różnych fachowców(?)) powiększenia przy obserwacjach "z ręki" to 10-12x
Używam lornetki przede wszystkim do obserwacji ptaków. Przydaje się też do wypatrywania ścieżki na zboczu. Oglądanie panoram przez lornetkę sprawia mi dużą przyjemność. Można zobaczyć np. Ostry Szczyt ze Świnicy. Jest on niepozorny i stamtąd niezauważalny okiem nieuzbrojonym. Poruszając się w terenie trudniejszym chowam jednakże sprzęt do plecaka.