Nie żaden tunel pod Turbaczem.mefistofeles pisze: Jeśli już inwestować w dojazdy do Zakopanego to dużo pilniejsze jest usprawnienie dojazdu koleją - sam wariant budżetowy czyli łącznice w Suchej Beskidzkiej i Chabówce dadzą bardzo dużo, na wariant z tunelem pod Turbaczem nie ma co liczyć w dającej się przewidzieć przyszłości.
Od dawna rozważany jest wariant Kraków - Wieliczka (linia istnieje) - Skrzydlna (dobudowa ok 30 km wzdłuż doliny Stradomki) - Chabówka (zamkniętą obecnie linią transwersalną Nowy Sącz- Chabówka, w Skrzydlnej jest stacja kolejowa) - i dalej jak obecnie.
Wymagałoby całkowitej dobudowy około 30 km linii i gruntownej modernizacji reszty.
Cała trasa Kraków - Zakopane byłaby o jakieś 30 km krótsza niż obecnie.
Ale co z tego kiedy u nas od wielu lat nie można wybudować linii Katowice - Pyrzowice, gdzie dobudować trzeba około 15 km i zmodernizować około 25 km, a ta linia raczej miałaby gwarantowane obłożenie, bo to dojazd na lotnisko.